אלונה הרפז היא ציירת שאני עוקבת אחריה מ 2018. כתבתי על ציורים שלה כאן.
הפעם בחרתי בציור רויאל 2. הקומפוזיציה של הציור מורכבת ומעניינת. כך גם הצבעונית.
ראשית אני מבחינה באופן ברור בשני אלכסונים שחותכים את הריבוע, מרכזם - במרכז הסוס. האלכון שמתחיל מימין למעלה ויורד לפינה השמאלית נקרא מלמעלה למטה. הוא מתחיל בקודקודו של משולש שחור, ממשיך, כאמור למרכז הסוס ומסתיים בפינה הימנית, באיזור ירוק - כנראה שיחים.
האלכסון השני יורד מהפינה השמאלית למעלה - בחלקו העליון של ראש הסוס. יורד לאורך גופו, ממשיך ממרכזו לרגלו השמאלית האחורית, המכופפת - שממשיכה בזכות הכיפוף באופן מושלם את האלכסון. הרגל מושכת המבט לפינה הימנית התחתונה, שם - כתם חום. בדומה לכתבם השחור בפינה הימנית העליונה, גם כתם זה בצורת משולש. שני המשולשים בצד ימין, למעלה ולמטה, הם מעין פה גדול שנפתח וממנו פורץ הסוס.
פני הרוכב/ת מכוסים בד צהוב. אני נזכרת בציוריו של מגריט בהם הוא מתאר את אימו שנמשתה מן הים עם בד על פניה לאחר שהתאבדה.
רנה מגריט, הסיפור המרכזי, 1927 |
הבד הצהוב נמתח מפני הדמות למקום בו מתחיל זנב הסוס, ויוצר אף הוא צורת משולש. מתחת לזנב הסוס - כתם ורוד, צבע שחוזר גם גם בצד שמאל למטה ולמעלה. לעבר פני הדמות נשלח מהשמיים מטאור צבעוני שמאיים עליהן. הצבעוניות בציור היא צבעוניות איזורית - כל צבע מוגדר בתוך כתם שגבולותיו ברורים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה