הסמטה של נוי קיבלה את מלא הגודל הראוי לה - בד מוארך - 130 על 75 סמ'. הקומפוזיציה היא קומפוזיציה סגורה - שני המבנים הכחלחלים סוגרים אותה משני צידיה. אני קוראת את הציור מלמטה למעלה. יתכן שאם היתי עומדת מול הציור היתי קוראת אותו אחרת. כתם כתום - כנראה ששיך לחוט החום-שחור המקשר בין שני צידי הסמטה תופס את עיני. כחול וכתום. אני ממשיכה לסרוק את הציור לגובה. הכתמים הבהירים של הקרקע הופכים לאט לכתמים כהים. עד שהופכים לשחור הגדול. ואז, בשיא הבד - בסופו, סמוך לקצהו מתחילה דרמה נוספת. כתם אפור פורץ לתוך הכתם השחור. מפנה את המבט ימינה. שם נפתרת הקומפוזיציה. שם מחכה לעין הבוחנת כתם אדום גדול. האדום בנוי משני צבעים - אדום טהור בחלקו התחתון ואדום שאני מכנה שבור בחלק העליון. ניתן להשיג צבעים שבורים בציור על ידי הוספה של מעט מהצבע המשלים. הכתם האדום הוא הוו של הציור, עליו הוא תלוי.
יום שלישי, 27 בפברואר 2018
סמטה לילית, ציור של בעז נוי, 2018
הסמטה של נוי קיבלה את מלא הגודל הראוי לה - בד מוארך - 130 על 75 סמ'. הקומפוזיציה היא קומפוזיציה סגורה - שני המבנים הכחלחלים סוגרים אותה משני צידיה. אני קוראת את הציור מלמטה למעלה. יתכן שאם היתי עומדת מול הציור היתי קוראת אותו אחרת. כתם כתום - כנראה ששיך לחוט החום-שחור המקשר בין שני צידי הסמטה תופס את עיני. כחול וכתום. אני ממשיכה לסרוק את הציור לגובה. הכתמים הבהירים של הקרקע הופכים לאט לכתמים כהים. עד שהופכים לשחור הגדול. ואז, בשיא הבד - בסופו, סמוך לקצהו מתחילה דרמה נוספת. כתם אפור פורץ לתוך הכתם השחור. מפנה את המבט ימינה. שם נפתרת הקומפוזיציה. שם מחכה לעין הבוחנת כתם אדום גדול. האדום בנוי משני צבעים - אדום טהור בחלקו התחתון ואדום שאני מכנה שבור בחלק העליון. ניתן להשיג צבעים שבורים בציור על ידי הוספה של מעט מהצבע המשלים. הכתם האדום הוא הוו של הציור, עליו הוא תלוי.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה