יום שבת, 5 בדצמבר 2015

יומולדת, תערוכה במוזאון ישראל, אולם בנינגסון, אוצרת: אורנה גרנות


אתר התערוכה
קישור לתערוכה


ביקרתי בתערוכה ביום שבת בבוקר עם בני, בן ה-9. המקום היה די ריק, וכל המוצגים עמדו לרשותנו ללא תור. העבודות היו, כפי שעולה משם התערוכה - בנושאים הקשורים ליום הולדת - נושאים שמחים ברובם, ועצובים בחלקם.

עבודת הוידאו של ילדה שתכננה מסיבת יום הולדת נפלאה בחצר ואף אחד לא הגיע גרמה עצב רב לבני הקטן. כמובן שהאסוציאציה שעלתה בראשי היא מסיבת יום ההולדת של אביה (מתוך הסרט הקיץ של אביה). כאן, כמי שישבה על ספסל ליד בנה המתעצב מצאתי את עצמי אומרת לו - תראה איזה יופי, בזכות זה שיש רוח הבלונים עפים באוויר, בזכות זה שיורד גשם קנקני המים מתמלאים, וכו' וכו', ותראה כמה יפה הילדה הרטובה מכף רגל מהראש. (ממש תבליט של דמות אלה יוונית העולה  מן המים וכל בגדיה ושערה רטובים)


אילת אבני, יום הולדת של שלגיה, שמן על קלייבורד, 42X35 סמ', בוסטון, 2006, אוסף פדטי, תל אביב 



המוצגים הפעילו אותנו, גדולה כקטן, בהתלהבות - במוצג אחד יכולנו למדוד את גובהנו המדוייק, באחר התישבנו כאורחים בשולחן יום הולדת - מקרן הקרין  את סרט הוידאו מהתקרה לשולחן הלבן וכך השולחן נערך לנגד עינינו.

ההפתעה הגדולה (תרתי משמע) בתערוכה היא זו שמצויה בקומת הכניסה לאגף הנוער. שם יש פסלי ענק של כוס קלקר עם מיץ פטל שנשפך ממנה לרצפה, לאחר שנפלה, עוגת שוקולד פרוסה, עטורת קרם וסוכריות, וכן  סוכריות טופי ענקיות שמזמינות אותנו לשבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה